Що буде, якщо в приміщенні залишився співробітник, а об’єкт здали під охорону? Чи спрацює сигналізація на подібне?
Як завжди, простої відповіді тут немає і все залежить від безлічі нюансів. В принципі, ситуація, коли забувають когось зі співробітників і здають об’єкт під охорону – зовсім не рідкість. Найчастіше “жертвами” виявляються місцеві охоронці та прибиральниці і… оператори пульта цілодобового спостереження. Бачили б ви, що діється, якщо подібне відбувається в добре обладнаному датчиками об’єкті!
Річ у тім, що людина, не підозрюючи про те, що її замкнули, продовжує переміщатися по приміщеннях, тим самим потрапляючи в область дії включеної системи безпеки. Сказати, що весь монітор пульта охорони стає “червоним” від великої кількості спливаючих повідомлень про спрацювання системи — нічого не сказати. Адже кожен встановлений детектор буде відправляти не одне таке повідомлення, а повідомляти про будь-яку (навіть повторну) фіксацію порушення периметра.
При цьому, очевидно, що це не “бойове” проникнення, адже з моменту постановки об’єкта під охорону могли пройти не те, що хвилини, а лічені секунди. Окрім того, що це, найімовірніше, не пограбування, адже пройшло вкрай мало часу між постановкою і першою тривогою, також свідчить і відсутність спрацьовування датчиків відкриття. Простими словами, грабіжники могли лише телепортуватися відразу на об’єкт. Що фізично неможливо. Як добре, що технічний прогрес до такого ще не дійшов!
Направляйте групу, спрацювала сигналізація за адресою
Отже, як ця подія виглядає з боку чергових пульта моніторингової станції:
- 20:21:17 Об’єкт, умовно, #1111, здано під охорону;
- 20:21:28 тривога! Об’єкт #1111, шлейф №4, рух у торговому залі магазину;
- 20:21:31 тривога! Об’єкт #1111, шлейф №4, рух у торговому залі магазину;
- 20:22:02 тривога! Об’єкт #1111, шлейф №6, рух у складському приміщенні магазину;
- 20:22:08 розуміючи, що з 99,99% ймовірністю це помилкове спрацьовування сигналізації, оператор не поспішає відправити групу, а відкриває оперативну картку об’єкта і починає дзвонити людині, що поставила під охорону, або відповідальним особам об’єкта згідно з порядком внесення їх до списку.
Ну, а далі все залежить від успіху цієї процедури. Якщо буквально за хвилину, максимум дві, їй вдається додзвонитися до представника клієнта, то можна з легкістю врегулювати цю проблему. Благо, найчастіше, кожен код приписаний до конкретного співробітника, і оператор на пульті точно знає, хто саме зараз включив сигналізацію і без зволікання подзвонить саме йому. Але ж, даний співробітник міг не йти першим в списку і тоді було б втрачено дорогоцінний час!
Однак, тут є один неприємний момент. Далеко не всі підприємства стурбовані питанням збереження свого майна, тому не повідомляють своєчасно про звільнених співробітників, не подають списки нових підлеглих.
У підсумку, на жаль, зовсім не рідкісні ситуації, коли:
- Мало не всі люди, зазначені в списку, там вже не працюють або встигли змінити свій контактний номер;
- Одним індивідуальним паролем постановки / зняття користується багато людей;
- Код сигналізації відомий особам, які вже давно не працюють на підприємстві.
Я нагадаю, що охоронна компанія несе матеріальну відповідальність за об’єкт, який здали під сигналізацію. Спостереження за об’єктом, де за допомогою виписаного за заявкою клієнта пароля, система була штатно відключена, – не є сферою обов’язків виконавця. Не плутати з натисканням тривожної кнопки, за показаннями якої пульт стежить цілодобово. Ще одна відмінність однієї послуги від іншої, що при отриманні сигналу «Тривога» від КТС оператор не буде нікому дзвонити, а відразу направить групу швидкого реагування.

Чому так важливо відстежувати актуальність наявних на пульті даних?
Говорячи простими словами, якщо умовно ваш колишній співробітник прийде і введе пароль (який йому не заблокували), то ніяка охорона на об’єкт не приїде. На пульті оператор лише побачить “об’єкт №1111 знято з охорони, Петров ПЕТРО Петрович, продавець”.
Зловити подібного злодія на гарячому вдасться лише в разі, якщо оператор запідозрить щось недобре, виходячи з нетипового часу зняття об’єкта з охорони. Але, найчастіше, замовник не повідомляє встановлений час роботи підприємства, та й у оператора немає можливості подібне проконтролювати.
Але ми сильно віддалилися від початкового запитання і змодельованої ситуації зі забутою людиною. Припустимо, що оператор не змогла швидко додзвонитися до представника клієнта і повідомити про необхідність терміново повернутися на об’єкт для його перезакриття (зняти своїм кодом об’єкт з охорони, попросити людину на вихід, повторно поставити об’єкт під охорону).
Що в такому випадку? При такому сценарії оператор тут же висилає групу швидкого затримання на об’єкт для виявлення причин спрацьовування. А там вже, з більшою часткою ймовірності, можна стверджувати, що в разі підтвердження випадково «залишеної» людини, буде виписано рахунок зі штрафними санкціями за неправильну експлуатацію системи безпеки, що викликала помилкове спрацьовування і виїзд ГШР.

Є питання? У нас є відповіді! Напишіть мені або залиште коментар нижче.
Також рекомендую відвідати сторінку з нашими акціями. Впевнена, що у нас є те, що вас зацікавить 😊