- Заявка: # 29389.
- Дата: 10/02/2020.
- Об’єкт: магазин взуття та аксесуарів.
- Адреса: м. Київ, Печерський район.
Опис проблеми
На об’єкті, що охороняється, встановлена 8-ми зонна охоронна сигналізація “Оріон” (виробництво вінницької компанії “Тірас”- екс “СБІ”). Охоронна система, в тому числі й стаціонарна тривожна кнопка і радіо брелоки, функціонують в штатному режимі.
Однак, за останній календарний місяць у нічний час було зафіксовано два спрацювання сигналізації, які згодом були віднесені до розряду помилкових. Тобто, простіше кажучи, група швидкого реагування виїхала на “спрацювання”, але ніяких спроб незаконного проникнення на об’єкті виявлено не було.
В принципі, в даній ситуації групу затримання можна було і не направляти, бо спрацьовував один зі внутрішніх датчиків, при цьому всі інші зони (шлейфи) залишилися не порушені. А, значить, ніхто не робив спроб перетнути перші рубежі охорони (відкрити вхідні двері, вікна, тощо). Наскільки нам відомо, злочинці поки ще не навчилися телепортуватися, так що в даному випадку ми були на 100% впевнені, що тривога не «бойова», тим не менш, оператори порахували, що не завадить перевірити ще раз.
Наряд затримання (в перший раз – через 7 хвилин, у другий – через 5) після огляду об’єкту також підтвердив, що ніякої небезпеки немає.
Обговорення проблеми
Далі від цілодобового пульта охорони Альянс-безпека деталі про ці події передали в інженерно-технічний відділ компанії. Якщо 1-й раз можна було списати на якусь випадковість, то 2 помилкових спрацьовування за такий короткий період часу – це вже явно система. Можливо, існує якась несправність, збій, які можуть спричинити за собою зниження захищеності об’єкта. Після недовгого обговорення фахівцями було вирішено передати заявку на позапланове обслуговування охоронно-тривожної сигналізації.
По приїзду на об’єкт технік здійснив базову діагностику обладнання. В ході перевірки всіх встановлених датчиків експертом було виявлено, що в одному з сповіщувачів оселилася комаха (павук). Найімовірніше, що саме він і порушив стабільність роботи у технічних пристроїв. Так що все обладнання було почищено, приведено в початковий вигляд.
Крім обслуговування охоронних датчиків також було проведено перевірку працездатності встановленої на об’єкті системи відеоспостереження (камери, DVR). Далі залишається лише очікувати, чи будуть надходити з об’єкта помилкові спрацьовування: якщо ні, то вжитих заходів достатньо, якщо ж історія повториться, то проблема має більш серйозний характер і слід провести більш детальну діагностику обладнання, можливо навіть відправити його виробнику або ж, якщо гарантія ще діє, зробити безкоштовну заміну.
У будь-якому випадку, навіть при необхідності проведення ремонтних робіт, ми ніколи не залишаємо об’єкт без охорони і замість несправного обладнання виставляємо на час ремонту заміну зі свого резервного фонду обладнання.
До речі
Комахи, що порушують працездатність систем безпеки, – це зовсім не екзотика, а дуже часта проблема. Найчастіше подібні проблеми трапляються в осінньо-зимовий період, коли з настанням холодів невидимі оку мешканці вашого магазину, приватного будинку або квартири знаходять «теплий притулок» в корпусі обладнання. Але це ще не все, був на нашій практиці й випадок, коли в одному з елітних гіпермаркетів в блоці з охоронним приладом оселилася миша. Мабуть тварині дроти доставляли якісь клопоти, бо вона їх перегризла, чим вивела з ладу систему безпеки.
До уваги любителів тварин та інших небайдужих: при обслуговуванні охоронної системи жодного тварина або комаха (крім тарганів і клопів) не постраждала.