Аудит систем безпеки будівлі

Аудит систем безпеки будівлі

Аудит систем безпеки будівлі являє собою процес, в ході якого проводиться внутрішня незалежна перевірка стану пристроїв захисту та контролю в організації (охоронна сигналізація, відеоспостереження, контроль і управління доступом, тощо). Мета подібного заходу – з’ясування реального стану речей по частині технічної захищеності компанії, виявлення недоліків в роботі обладнання, отримання звіту та практичних рекомендацій для підвищення рівня захищеності.

Опис виконання роботи викладаємо з дозволу клієнта. Втім, як завжди.

  • Заявка: #30397.
  • Дата: 16/07/2020.
  • Об’єкт: 10-ти поверхова будівля.
  • Адреса: м. Київ, Оболонський район.

Хід виконання заявки

Час виконання поставленого завдання зайняв 8 робочих днів (від першого ознайомчого візиту на об’єкт і до здачі звіту та надання рекомендацій від наших технічних фахівців).

У будівлі клієнта встановлено наступне обладнання:

НайменуванняКількість, шт.
Охоронно-тривожна сигналізація
Прилад прийомо-контрольний Оріон (Тірас)7
Клавіатура для ППК16
Магнітні датчики відкриття вікон / дверей EСМК 1Е, ЕСМК 7П та інші.502
Комбіновані датчики, руху LC100, LC102238
Інше обладнання (тривожна кнопка, сирена, світлодіод, тощо)61
Робочий компьютер оператора системи безпеки об'єкту2
Система контролю та управління доступом
Зчитувачі, контролери, картоприймачі, ідентифікатори, доводчики та інше540
Відеоспостереження
Внутрішня камера спостереження35
Вулична антивандальна камера відеоспостереження9
Відеореєстратор (DVR)2
Робочий комп'ютер оператора відеоспостереження3

Після узгодження переліку інспектованого обладнання та регламенту проведення робіт ми без зволікання приступили до виконання поставленого завдання.

Є де розвернутися
Є де розвернутися

Аудит відеоспостереження

Система відеоспостереження замовника була в порівняно нормальному стані. Деякі найменування потребують невеликого обслуговування, але це можна буде зробити й на місці, нічого при цьому не демонтуючи та не відправляючи в ремонтну майстерню. У звіті крім перерахування невеликих недоліків в роботі відеокамер ми також рекомендували замінити програму, яку використовують оператори в ході стеження за камерами. Їх наявне програмне забезпечення давно не оновлюється і є досить вразливим для втручання ззовні. До того ж, вказане ПЗ має досить убогий функціонал, що не дозволяє повною мірою використовувати всі елементи системи стеження.

Аудит СКУД

Монтаж системи контролю доступу було проведено 2 роки тому вельми компетентним інсталятором. Попри те, що обладнання з того моменту не обслуговувалося, все працює коректно. Єдине, що було рекомендовано – повне очищення бази ключів і виписка нових карт пропуску діючим співробітникам. Річ у тому, що далеко не завжди при звільненні співробітники здавали свої карти, отже, вони досі мають доступ до деяких приміщень підприємства, де вже давно не працюють.

Датчик та клавіатура працюють некоректно
Датчик та клавіатура працюють некоректно

Аудит ОС

Якщо з першими двома етапами наші інженери впоралися досить оперативно, то на якісне обстеження охоронно-тривожної сигналізації пішло понад 5 днів. Причиною такого тривалого виконання робіт є велика кількість обладнання і безліч недоліків в його роботі.

Згідно встановленого регламенту було проведено аналіз встановлених технічних засобів, здійснено огляд всіх виведених під спостереження шлейфів. Зокрема здійснювалася постановка під охорону і симуляція проникнення грабіжників з проходженням по всім охоронюваним зонам об’єкта.

Кабель протягнули, а встановити датчик забули. У другому випадку встановили не там, тим самим створивши "сліпу зону"
Кабель протягнули, а встановити датчик забули. У другому випадку встановили не там, тим самим створивши “сліпу зону”

Результати невтішні:

  1. Достатня кількість датчиків знаходяться в несправному стані. У разі несанкціонованого доступу або проникнення злочинців, сигнал «тривога» на пункт спостереження не дійде. Причиною несправності є зношеність обладнання та / або ймовірний брак виробника, який монтажною / обслуговуючою компанією раніше не було виявлено. Ще одна причина – недобросовісність техніків по сигналізації, що здійснюють обслуговування системи безпеки в приміщеннях. Наскільки ми розуміємо, в ході проведення робіт вони виявляли несправність, але нічого з цим не робили, а просто «загрубили» детектори, щоб при постановці під охорону співробітникам не приходило жодних повідомлень про проблеми;

Чому вони так зробили? Питання риторичне. Найімовірніше, банальна лінь та службова недбалість.

  1. Одна сирена і клавіатура виявилися несправними;
  2. Якісне резервне живлення (на випадок відключення 220V) відсутнє;
  3. Частина датчиків існує лише на папері: монтажна компанія так їх і не поставила, але гроші за роботу отримала. Велике питання до виконавця робіт і представника замовника, який приймав роботи.

Окрім вищесказаного, діюча система спостереження за охоронною сигналізацією є морально і фізично застарілою, має вкрай скромний функціонал і практично не дає ніякої деталізації. Тобто при спрацьовуванні черговий максимум дізнається те, де сталася подія. Ми продумали нову концепцію й оформили у звіті два альтернативних варіанти щодо поліпшення ситуації в цьому питанні, дали рекомендації щодо можливої модернізації використовуваних пристроїв. Замовник погодився з більшою частиною наших порад, і тепер наше завдання – якнайшвидше їх впровадження.

Тетяна Яковенко
Тетяна Яковенко
Керівник відділу продажів у «Альянс-безпека»
Замовити послугу

Хочете замовити обстеження систем безпеки? Для того, щоб зробити замовлення послуг у Києві або у будь-якому іншому місті України, будь ласка, скористайтеся чатом з менеджером або формою зворотного зв'язку і ми вам передзвонимо. Також рекомендую відвідати сторінку з нашими акціями. Впевнена, що у нас є те, що вас зацікавить 😊

Like this post? Please share to your friends:
АЛЬЯНС-БЕЗПЕКА
Залишити відповідь

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: